Apache

  • Назва сорту: APACHE
  • Стиль: AAA (American Amber Ale)
  • Щільність початк. сусла (плато), °P: 13.5
  • Вміст алкоголю, %: 5.8
  • Гіркота, од. IBU: 18
  • Наявність: у наявності
  • Відпускна ціна броварні (1 літр): 45 грн.

Бурштиновий ель та інші сорти крафтового пива можна придбати у фірмовій крамничці просто на броварні, за адресою вул. Курінного Чорноти, 2/1, Івано-Франківськ. Також можливе замовлення доставки “Новою Поштою” в інші міста за телефоном +38(067) 235-4691 або info@galba.com.ua .

Apache (og-13.5, abv-5.8, ibu-18) – бурштиновий ель, м’який, значно менш гіркий та не такий міцний, як традиційні червоні та бурштинові елі Середнього Заходу та Великих Рівнин. Ель зварено із американських хмелів та на американських же дріжджах, але із добірним німецьким солодом. Саме оце дивне поєднання та характерний “червоношкірий” колір надихнули пивоварів “Станіславської Гальби” назвати пиво індіанським ім’ям за мотивами серії “Апачі” легендарної пивоварні ABC, що варилося з 1934 по 1943 рік у місті Фенікс, штат Арізона.

Це – давня історія. Броварня Arizona Brewing Company була заснована одразу по скасуванню Сухого Закону у 1933 року братами Мартіном та Германом Фенстер, німцями за походженням. На посаду головного пивовара запросили Оскара Шольца, німецького бровара із 24-річним стажем, який навчався у пивній академії Відня та працював у всесвітньо відомій Pilsen Brewery у Чехословаччині, а також приймав участь у заснуванні кількох броварень у Австрії. Втім, розпочавши варити лагер “Сонячний”, броварня на знайшла успіху і була продана колективу нових акціонерів, серед яких “застрільником” став Бейкер, екс-керуючий броварні Aztec Brewing Company, який полишив посаду та переїхав з Сан-Дієго до Феніксу, щоб започаткувати нову справу.

Місце головного броваря ABC посів Джордж Байнз. І саме він зварив першу партію пива “Апачі”, що швидко здобуло прихильність жителів Фенікса. Попервах пиво продавалось лише у кегах, то ж не полишало території Солт Рівер Уоллі – тобто Фенікса та найближчих містечок на шляху з Лос-Анджелеса до Ель-Пасо. Потім пиво почали розливати у пляшки, і воно потрохи почало продаватися у крамницях Арізони, Техасу та Нью-Мексико. Броварню ABC почали називати Apache Brewing Company за назвою пива.

У 1936 році пиво “Апачі” стало чи не найпершим пивом у Штатах і достеменно першим у Штаті Великого Каньйону, що його почали продавати у бляшаних банках. Усього було продано лише 11,000 штук “Апачі” у банках, тож, сьогодні бляшанки з-під “Апачі” є великою рідкістю та предметом полювання колекціонерів. Нещодавно одна з них була придбана за $28,000! А на той час дешеве пиво у бляшанках допомогло броварні завоювати прихильність місцевих селян та сільськогосподарських робочих, багато з яких були індіанцями.  Зростання популярності “Апачі” допомогло броварні отримати перші відчутні прибутки, щоб розширити виробництво та провести модернізацію. ABC стала найсучаснішою броварнею на півдні США.

Втім, у 1937 році броварню було продано Бобу Елдеру, власнику великого дистриб’ютора спиртних напоїв з Лос-Анджелесу. Новим головним броварем запросили уродженця Баварії Герхарда Ліндера, що на той час був зіркою американського броварства. Разом з ним працювали його сини, Херб та Макс. Нові броварі принесли на броварню нові технології. Втім, дивним рішенням було закрити у 1938 році лінію розливу у бляшані банки і зосередитись на розливі пива у скло. Це рішення посунуло “Апачі” з полиць дешевих крамниць для фермерів. Натомість, розширення дистриб’юції на Каліфорнію допомогло збільшенню продажів “Апачі” у скляних пляшках на третину. Тому дивним виглядає наступне рішення запуску нового бренду Elder Brau All Malt Beer із припиненням виробництва “Апачі”.

У 1941 році пан Елдер, власник ABC, був об’явлений банкрутом. Арбітражним керуючим броварні став Ральф Феффер, бізнесмен з Фенікса. Йому вдалося знизити собівартість і поліпшити фінансовий стан броварні. Крім того, у 1942 року назву пива Elder Brau було змінено на Arizona Apache Beer, і, хоча вміст пляшок лишився тим самим, відбулася певна реінкарнація “індіанського” бренду. Втім, ненадовго. У 1942 році комітет кредиторів продав броварню новому власнику, колишньому керуючому великого пивоварного заводу з Вашингтону. Вже у 1943 році було представлено бренд “А-1”, який став головним брендом броварні ABC, що її місцеві почали називати “A-1 Brewing Company”. Випуск “Апачі” було знов припинено, цього разу назавжди. Броварня ще прожила доволі бурхливу історію аж до ворожого поглинання у 1964 році компанією Carling Brewing Company. Втім, то вже була історія бренду “А-1”.

Спроби відновити славу пива “Апачі” сьогодні належать кільком невеличким крафтовим броварням у Феніксі, штат Арізона, та броварні “Станіславська Гальба” в Івано-Франківську. У якості основи для авторського прочитання “Апачі” було прийнято американський бурштиновий ель Тихоокеанського узбережжя (American Amber Ale, ААА). Рецепт має походження з Ірландії, від червоних елів броварні “Кілліан”, що їх варили з 1864 року. У 1956 році після закриття броварні у Ірландії, нащадок династії Джордж Кілліан Летт отримує ліцензію на виробництва пива у Сполучених Штатах. Після дебюту у місті Голден (штат Колорадо) червоні та бурштинові елі поширюються на південному заході США. Зокрема, саме у вигляді червоних елів відроджують марку “Апачі” кілька маленьких арізонських броварень. Характерною рисою American Amber Ale є використання виключно американських сортів хмелю та американських дріжджів. Майстри “Станіславської Гальби” погоджуються із таким прочитанням рецепту AAA, але, зважаючи на історію пива “Апачі” та броварні ABC, використовують при варці пива Apache німецький солод. Що ж на виході – справжнє “індіанське” пиво! Доволі м’яке, але з характером!